Sembang Tak Santai di Bawah Pokok Pinang

View previous topic View next topic Go down

Sembang Tak Santai di Bawah Pokok Pinang

Post  Admin on Tue Dec 11, 2012 4:30 pm

Dah lama tak buat "sembang santai" ni, teringat nak sambung.


AMIR: Anti sanggup berkahwin dengan ana?


AMIRAH: Ya, insyaallah (dengan semangat 100%).


AMIR: Tapi ana kan sudah ada dua orang isteri?


AMIRAH: Tak apa, ana sedia maklum (dengan semangat 95%).


AMIR: Baiklah Amirah. Sebelum kita buat apa-apa persetujuan, ana nak beritahu beberapa perkara yang anti kena pertimbangkan. Kalau anti rasa ok, kita teruskan. Kalau tak ok, kita tangguhkan ataupun batalkan saja. Macam mana?


AMIRAH: Boleh saja. Apa dia yang anta nak beritahu tu?


AMIR: Pertama, ana ni selalu kurang masa. Ana sibuk dengan kehidupan seharian, dan yang lebih penting, ana sibuk dengan dakwah. Jadi, mungkin ana akan kurang masa dengan anti nanti.


AMIRAH: Ana faham. Eloklah berdakwah tu (dengan semangat 85%).


AMIR: Kedua... ana selalu kurang sihat. Bukanlah kerana ada penyakit-penyakit kronik, tapi selalu lesu, letih dan kurang cergas macam orang lain.


AMIRAH: Kita usaha le bagi sihat (dengan semangat 75%). Sihat macam sekarang ni pun ok le tu.


AMIR: Kemudian, ana selalu kurang duit. Maklumlah, pendapatan ana bukannya tinggi. Nak uruskan pula keluarga yang besar. Mungkin wang ana tak banyak mengalir kepada anti dan anak-anak nanti.


AMIRAH: Kita pakat-pakatlah. Lagi pun ana kan kerja. Gaji ana walaupun tak tinggi jugak, tapi rasanya ok (dengan semangat 60%).


AMIR: Lagi satu... tak mustahil ana akan kahwin lagi. Mungkin juga atas urusan dakwah.


AMIRAH: Hmmm... banyaknya nak kena fikir ye? Mmm.... macam ni le, nanti saya fikir-fikirkan lagi. Biar panjang fikirnya, ye tak (dengan semangat 40%, berkemungkinan tak jadi le tu)? : )


AMIR: Ye lah, elok kita fikir dan pertimbangkan lagi (dalam hati, melepaslah aku..apakan daya...). : )



http://alexanderwathern.blogspot.com/2009/06/sembang-tak-santai-bawah-pokok-pinang.html

Admin
Admin

Posts : 421
Join date : 07/12/2012

View user profile http://alamsyari.forumms.net

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum